Obsah článku
E-shop na míru patří k řešením majícím zdánlivě samá pozitiva. Zdatný programátor vám ve spolupráci s grafikem a dalšími členy týmu zařídí prakticky cokoli. Přesto má tato eventualita svá úskalí. Která to jsou?
Proč e-shop na míru a pro koho
Nejprve si shrňme základní přednosti. E-shop na míru vypadá přesně tak, jak potřebujete a umí to, co potřebujete. Je zcela přesně dimenzován na váš sortiment, odpovídá potřebám klientů, reflektuje to, jak ho budou potřebovat používat vaši zaměstnanci nebo vy.
Z toho plyne prvotní úskalí. K tvorbě e-shopu na míru se uchýlí zkušení obchodníci. S vysokou pravděpodobností to tedy nebude někdo, kdo s online podnikáním teprve začíná, rád by si otevřel svůj první obchod a hodlá se o něj starat v převážné většině sám.
Etablovaná firma o několika zaměstnancích má naproti tomu už zavedené firemní procesy a zcela přesně jsou si její zástupci vědomi, co požadují.
Výhody a nevýhody e-shopového řešení na míru
Mnohem lépe navíc mohou předpokládat i to, co budou potřebovat do budoucna. Odhadovat na začátku, kde bude váš e-shop za pár let je velmi obtížné. A je dobré zůstat v tomto bodě realisty. Možná se vám úspěšně podaří svoje podnikání rozvinout, nemusí to ovšem znamenat, že se nevyhnutelně stanete nejsilnějším hráčem a absolutní jedničkou trhu.
Se značnou volností a variabilitou se nutně pojí i praktický důvod. Vytvoření e-shopu na míru je náročné časově i finančně. Hotový koncept se musí dokonale odladit z hlediska použitelnosti i bezpečnosti, počítejte tak s časovou zátěží zhruba šesti měsíců.
Nevýhodou proto je, že nemůžete začít podnikat hned. Začínající podnikatel se určitě nesmí do ničeho vrhat zbrkle, podstupovat celý proces vývoje je však v jeho podmínkách v zásadě zbytečné.
S e-shopem vytvořeným na zakázku si můžete dělat ambice na to, že prorazíte. Pomůže vám k tomu, abyste se neztratili v davu, nabídne naprosto unikátní designové provedení atd. Nezapomeňte si předem ověřit, jestli jsou v ceně i další služby. Technická podpora se vám později bude určitě hodit.
Jak volit konkrétního realizátora
Při výběru se vyplatí oslovit více IT firem a nechat si od nich vypracovat cenové nabídky. Počítejte s tím, že v závislosti na konkrétních parametrech se cena může vyšplhat i do stovek tisíc korun.
Úvodní doporučení zdatné IT firmy má svůj smysl. Ta má za sebou dostatečné zázemí, čímž se vyhnete budoucím problémům.
Narazili jste na chyby, nedostatky, potřebujete něco změnit či aktualizovat? U spolehlivého dodavatele to nebývá sebemenší problém. Proto se vyhněte podezřele levným nabídkám některých zejména začínajících programátorů, kteří se na vás budou snažit útočit primárně nízkou cenou.
Ušetříte si nemalé problémy v budoucnu. A možná i nemalé náklady navíc. Ptejte se u vybraného realizátora také po referencích. Např. profesionální e-shopové řešení Zoner inShop jich má desítky. Vzhledem k tomu, že patří k tradičním řešením, které své služby nabízí už od roku 1996 použila jej pro začátky svého podnikání většina aktuálních top e-shopů v ČR.
E-shop od Zoneru nabízí vše, co potřebujete pro prodej i propagaci včetně podpory většiny účetních systémů a možnosti napojení dodavatelů přes již hotový multiimport. Demoverzi e-shopu Zoner inShop si můžete vyzkoušet až na 90 dní zcela zdarma bez omezení funkcí. Více na www.inshop.cz