Odpověď je jednoduchá, přeci zaměstnaneckou kartu. Zaměstnanecká karta představuje typ dlouhodobého povolení, a to tzv. duálního. Co obnáší její získání a k čemu vlastně slouží?

Co je zaměstnanecká karta

Zaměstnanecká karta slouží jako typ dlouhodobého povolení k pobytu za účelem zaměstnání, to znamená nad tři měsíce. Zároveň plní i funkci pracovního povolení. Výrazně tak zjednodušuje veškeré byrokratické náležitosti, od roku 2014 nahradila kartu zelenou.

Zaměstnanecká karta pro cizince je určena těm, kteří, citujeme, chtějí pracovat na pracovní pozici, na kterou byla zaměstnanecká karta vydána, nebo pracovat na pracovní pozici, ke které byl udělen souhlas odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra. Určena je pro cizince všech zemí světa.

Mimo duální zaměstnanecké karty existuje i karta neduální. Takovýto doklad je určen pro cizince, který hodlá na území ČR dlouhodobě pobývat za účelem zaměstnání a má právo volného vstupu na trh práce. Tento typ karty je tedy brán jako určen jako povolení k dlouhodobému pobytu.

Jak zjistím, kde můžu pracovat

K tomu, abyste zjistili, kde vlastně pracovat můžete, je určena centrální evidence volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty, v níž všechny místa jsou vnesena. To je jakási databáze, kterou spravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky.

Tip na článek:  Nejlepší srovnání půjček je to nezávislé! Nevěříte?

Ta je dostupná i online a je přístupná komukoli z řad veřejnosti. Vyhledávat se v ní dá na základě oboru i potřebné kvalifikace, stejně tak dle typu pracovního poměru, případně i na základě možnosti směnného provozu. Dalším požadavkem může přirozeně být i zadání mzdy.

Pro koho je zaměstnanecká karta určena

Zaměstnanecká karta je tedy na rozdíl od karty modré určena pro kohokoli bez ohledu na kvalifikaci nebo typ profese. Vždy k této konkrétní profesi je pak vydání dané karty navázáno.

Co budete pro žádost o zaměstnaneckou kartu potřebovat:

  • vyplněný formulář
  • cestovní doklad
  • doklad o zajištění ubytování (nájemní smlouva nebo potvrzení o ubytování)
  • 1 fotografie
  • doklad o cestovním zdravotním pojištění

Co ještě doložit:

  • doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů
  • doklad o uznání Vašeho zahraničního vzdělání příslušným orgánem ČR
  • lékařskou zprávu, že netrpíte závažnou nemocí
  • všechny dokumenty nesmí být starší než 180 dnů, to se netýká ale fotografie, která starší být může, pakliže ovšem podoba žadatele jeho skutečné podobě odpovídá

Veškeré dokumenty musejí být předloženy v originále, případně v úředně ověřené kopii. Poplatek za přijetí žádosti činí 1 000 Kč. Lhůta pro vyřízení žádosti je 60 dnů, ve výjimečných případě to může být až 90 dnů.

Prodloužení zaměstnanecké karty

Žádost o prodloužení zaměstnanecké karty je možno podat nejdříve 120 dnů a nejpozději poslední den před uplynutím platnosti této karty.

Zdá se vám celý proces poměrně náročný? Pak využijte služeb pracovní agentury IRS Czech, která se na vyřizování karet a víz pro pracovníky ze zahraniční specializuje.

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *