Udržet pozornost zákazníka není zdaleka tak jednoduché, jako v minulosti. Kromě toho, že jsou rok od roku náročnější, se kvůli ohromnému množství informací přestávají soustředit. Jak se s tím vypořádat?  Pokud budete při budování zákaznické základny používat následující metody, půjde vám to mnohem lépe.

Připravte si jedinečnou nabídku s přidanou hodnotou

Chcete-li překonat konkurenci, musíte mít v rukávu něco unikátního. Bez jasně definované hodnotové nabídky (angl. UVP – unique value proposition) riskujete, že vaše firma zapadne mezi ostatní. Odpovězte si proto na dvě základní otázky: „Jak mohu pomoci svým zákazníkům vyřešit jejich problémy?“ a „Nabízím něco, co nikdo jiný nemá?“

Například Apple staví svou nabídku na uživatelském zážitku. Každý iPhone je navržen s myšlenkou, že by telefon neměl být jen souborem funkcí, ale měl by být krásný a snadno použitelný. Tím se značka odlišuje od konkurence a udržuje si loajalitu zákazníků.

Budujte důvěru

Důvěra je základem pevného vztahu mezi partnery – a platí to i v podnikání. Jak ji získáte? Buďte transparentní a komunikujte upřímně. Lidé opravdu netouží po nepravdivých informacích – a už vůbec ne po podvodném jednání. Pokud si získáte důvěru klientů, budou s vámi rádi spolupracovat dlouhodobě. Začněte třeba tím, že jim vždy poskytnete užitečné informace, které potvrdí vaší odbornost.

Tip na článek:  Jak vybrat pracovní stanici s maximálním výkonem? 

Mějte jasný plán

Kdo si chce „urvat“ pozornost zákazníků, musí si připravit podrobný plán. Jak začít? Definujte si kroky, které podniknete, abyste zákazníky zaujali. Neváhejte například otestovat rozmanité marketingové kanály nebo způsoby, jak oslovit vaši cílovou skupinu. Jedině tak budete schopni výsledky analyzovat a efektivně upravovat strategii.

Zaměřte se na správné zákazníky

I kdybyste se rozkrájeli, nemůžete uspokojit všechny. Proto je důležité zacílit na konkrétní segment trhu. Identifikujte zákazníky, kteří mohou nejvíce profitovat z vašeho produktu nebo služby, a soustřeďte své úsilí na ně. Příkladem může být fast-food restaurace, která se zaměřuje na lidi, kteří nechtějí nebo nemají čas vařit – taková cílová skupina hledá rychlé a snadné řešení stravování.

Pokud si s identifikací ideálního zákazníka nevíte rady, přečtěte si, co je CRM systém – a začněte ho aktivně používat.

Získat a udržet pozornost zákazníků není vždy snadné, ale když si připravíte rozumnou strategii, budete se chovat autenticky – a zaměříte se na tvorbu kvalitních vztahů, půjde to. Zároveň se snažte o inovace, poskytujte reálnou hodnotu a naslouchejte potřebám zákazníků. Výsledky se zaručeně dostaví.

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *