Obsah článku
Pokud patříte mezi podnikatele, kteří si propagaci svých projektů řeší sami – tedy bez asistence odborníků z marketingové agentury – možná se čas od času dostanete do bodu, kdy se příval zakázek nepříjemně „zasekne“. Často však stačí několik jednoduchých kroků, díky kterým se prodejní kola opět roztočí. Co konkrétně můžete v dohledné době udělat pro svůj byznys i vy?
Propojte své webovky s Google Analytics
Vědomí, že na vaše stránky „odněkud“ chodí lidé, by vám nemělo stačit. Z hlediska dalšího rozvoje je naprosto zásadní identifikovat konkrétní zdroje. S tím vám pomůže analytický nástroj od Googlu známý jako Google Analytics (GA). Je zdarma a základy se naučíte pomocí podrobné nápovědy.
Optimalizujte na webu texty
Bill Gates v roce 1996 prohlásil onu památnou větu „obsah je král“. Jeho konstatování má obrovskou váhu dodnes. Bohužel zdaleka ne každý tuší, jak s informacemi pracovat, a jakým způsobem je předkládat zákazníkům. Co se týče textů na webu, měly by působit uhlazeně a hovořit jazykem cílové skupiny. A samozřejmě by měly obsahovat důležitá klíčová slova.
Nažhavte sociální sítě
Kde to v posledních letech na internetu opravdu žije, jsou sociální sítě. Samozřejmě nemusíte plýtvat silami na všech platformách – zaměřte se pouze na ty, které jsou zajímavé pro váš obor. Snažte se zaujmout kvalitním a informačně hodnotným obsahem a nikoliv pouze prvoplánově prodejními příspěvky.
Odlaďte si PPC kampaně
Placená reklama vám může přivést ohromné množství zákazníků, ovšem pouze za předpokladu, že ji správně nastavíte – v opačném případě vás naopak připraví o spoustu peněz bez hmatatelného výsledku. Neostýchejte se obrátit na specialistu, který PPC rozumí a dokáže z kampaní „vytřískat“ maximum.
Posilujte dobré vztahy se zákazníky
Když už se vám zákazníka podaří „lapit“, nedopusťte, aby příště nakoupil jinde. Nastudujte si základy řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (customer relationship management) a vybudujte pevnou zákaznickou základu. Začněte tím, že si stáhnete CRM zdarma – českou platformu eWay-CRM, která je často označována jako „nejlepší CRM v Outlooku“.